lördag, december 30, 2006

Marsden och Voors

Senaste läsningen har varit Marsdens ungdomsbok Ellie: Aldrig som förr. Marsdens serie I morgon när kriget kom är en fruktansvärt spännande serie som skulle stanna vid trilogi men blev en serie på 7. Kvalitén vann inte på kvantiteten, men det går inte att bortse från att det är spännande! Nu har Marsden dessutom kommit med ytterligare en serie som bara handlar om Ellie. Action, action, action! Del två har inte samma översättare som del ett och det märks faktiskt - plötsligt kallas Helvetet för Hell! Efter denna sträckläsning gav jag mig på Barbara Voors Mina döttrars systrar som visade sig vara ytterligare en sträckläsningsbok! Det är min första bekantskap med Barbara Voors och jag tror inte det blir den sista! Lillasyster Lucy återfinns efter åtta år på ett sjukhus i New York. Hon har tagit en överdos och befinner sig i koma. Mellansystern Annie åker dit och uppmanas av doktorn att prata med Lucy vid besöken. Annie skriver om sitt liv och läser upp det hon skrivit. Storasyster Mimmi skriver i Sverige och mailar till Annie. På så sätt träder de tre systrarnas liv fram och det är överrskande spännande och gripande. Jag hade fullt schå att inte lipa på pendeln igår.

Inga kommentarer: