lördag, november 18, 2006

Smirk

På vägen hem igår slank jag in på Plagg vid S:t Eriksplan (visst låter det roligare än: Eftersom jag missade pendeln igår, så...) och upptäckte märket Smirk! Som jag fattar det så är det en klänningslinje inom Svea. Jag provade en klänning som var väldigt fin och hade hyfsat pris. Endast ärmen, som var någon 3/4 variant (jag tror jag provade modellen Winona Venedig Eukalyptus i ett mönster med prickar, som saknas på sidan), bekymrade mig och hindrade från att omedelbart slå till. Dessutom hade jag, för ovanlighetens skull, jeans på mig och jag orkade inte utsätta mitt bräckliga självförtroende med att prova klänningen till bara ben och ankelsockar. Till jeans var klänningen dock också fin... Sen var det det där med pendeltåget också!

Måste citera från Sveas hemsida:
SVEA, has mainly produced unisex collections with an emphasis on women, targeting the modern young woman who knows her mind and has the independence of spirit to know that kindness is cool.

Visst var det fint uttryckt? Fast jag tänkte faktiskt att deras klänningar i hög grad också passar den medelålders kvinnan. Men det är lite känsligt med ärmarna, som sagt. Gäddhängsklubben närmar sig.

Inga kommentarer: