söndag, november 22, 2009

Naglar och hår

Idag kan man läsa en instruktiv och bra artikel om naglar och nagelvård i DN Söndag. Sen jag började (lite halvhjärtat) att intressera mig för mina naglar så förväntade jag mig att de skulle sluta spricka. Det har de inte gjort och jag har utvecklat konspirationsteorin att de preparat jag (lite halvhjärtat) börjat använda har stimulerat mina naglar till att spricka. I själva verket har jag alldeles för lite evidens för att påstå något sådant.

I torsdags var jag hos frissan och lyckades motstå ytterligare en färgning. Eftersom min naturliga färg troligen är musgrå så får inte frisyren vara musgrå. Min fantastiska frisör hade precis varit på utbildning och tog sig an denna utmaning med stor entusiasm. Jag är nöjd!

Mindre nöjd är jag med att vara sjuk igen. Igår var jag fullständigt däckad och sov i princip hela dagen. Stick-cafét på biblan som jag laddat stort inför fick ställas in. Igår var jag övertygad om att det var bacon-febern som drabbat mig, men idag är jag bättre, så det är nog snarare en mini-gris.

3 kommentarer:

Petra sa...

Mini-grisen är väl så jobbig - tror jag själv drabbats av samma. urk.

Anonym sa...

Å denna långa höst! Hoppas att du snart repar dig, så att vi kan åka till Huddinge och roa oss (?) i slutet av veckan! Johanna

Malin sa...

Hoppas att du pig-gar på dig, Petra! Själv är jag på benen igen och gör mig redo för konferens i slutet av veckan!