söndag, november 15, 2009

Grågrå

I fredags köpte jag ett valnötsbröd från ICAs bageri. Stor succé! Tänkte att jag skulle utvidga succén genom att baka valnötsbröd idag. Efter tålmodig övertalning fick jag med P på promenad för att handla ingredienser.
- Se så vackert! utropade jag med falsk glättighet. Se de mörkgrå grenarna mot det gråa! Se de grågröna bladen mot det gråa!
- Se det grågråa i bakgrunden.
Ja, svårt att uppbåda entusiasm. Lätt att bli håglös. Betraktade kilopriset för rekommenderad vikt av valnötter till brödet. Insåg att endast valnötterna översteg priset för ett färdigbakat bröd. Köpte färdigbakat. Stor succé!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du gjorde vad du kunde och lät pragmatismen segra över ambitionen. Bra gjort, tycker jag!

Lotta H sa...

Vilken tur att du finns och kan få mig att dra på smilbanden trots det grågrå!