måndag, november 09, 2009

Howth

















Fördomar om vädret i Dublin? Det har jag och de kom verkligen på skam igår! Solen sken och vi fick en jättefin utflykt till Howth, en liten stad ute vid kusten. Tydligen dräller det av sälar just där, men vi lyckades inte se några, förstås.Men vi fick en lång fin promenad.
På lokala puben prövade vi det nya chili-ölet.
- Are you sure? undrade barkillen när jag beställde och vägrade ta betalt.
Jag tycker jag är rätt frisinnad när det gäller öl, men det var verkligen vidrigt!

2 kommentarer:

Annaa M sa...

Lustigt, jag har nog sett över alla år, träffat på mer bra än dåligt väder i Dublin. Hundratals hemvägar från utekvällar och bara två i ösregn varav den ena ruskigt romantisk. Nej, Dublin är ingen riktig dåligtväderstad.

Howth är befäst med mycket nostalgi för min del. Sälar har jag träffat ända upp på torra land.

Malta? När man kan fortsätta vidare västerut till Kerry!

Malin sa...

Jag har nog fördomar om vädret i Dublin för att det var så kallt o regnigt vid första besöket. Sen späddes det intrycket på med W:s berättelser när han hade försäljarjobb och gick och knackade dörr i regn o drivis i 10 timmar per dag... Men W säger också att vädret är bra i Dublin!

Ja, Kerry borde man nog besöka, va?