lördag, juli 11, 2009

Zetas trädgård

Igår blev jag bjuden till Zetas trädgård! Eftersom jag var full av intryck från Wij trädgårdar så visste jag för en gångs skull lite vad jag ville ha! Annars brukar jag bli alldeles överväldigad av utbudet och det slutar med att jag köper 5 petunior på ICA istället. Jag slog till på den här tjusiga Astilben, en trädgårdsdaggkåpa och en typ svartbladig klöverblomma. En försiktig spaning är att jag tycker attden rostiga trenden kanske långsamt byts ut mot en mer silvrig i form av klot som lyste upp under bladverken. Stenar fanns också av alla de sorter (verkar lite tveksamt att man ska köpa stenar när 25% av Sveriges befolkning utvandrade för 150 år sedan pga alltför steniga åkrar. Ok, kanske några anledningar till fanns. Men just sten råder behöver väl ingen gå så speciellt långt för att hitta?). Tyvärr fick jag också en idé som kombinerar trä, betong och framförallt P:s engagemang.

Inga kommentarer: