måndag, juli 27, 2009

Malin Sober

Har i någon dag funderat på om jag ska lägga om stil. Satsa på svart-grått-vitt. Typ. I linje med dessa funderingar slog jag till på en sober och stilren svart kavaj till 70% rea idag. En svart kavaj måste man ju tycka är ett basplagg oavsett vilken färgskala man än satsar på.
Till kavajen fanns ett par byxor. Expediten var entusiastisk! De satt som gjutna. Verkligen. Men jag hejdade mig. Jag såg nämligen verkligen tantig ut istället för lite businessmart eller citychic eller snyggt damig. Oj vad det är svårt med de små små subtila nyanserna i snitten!
Kavajen (och byxorna) kommer från Ril's. Kolla hur de presenterar sin höstkollektion.
(fö blir det nog inget med den sobra stilen skulle jag tro)

2 kommentarer:

Marikka sa...

Du har en väldigt fin stil redan, tycker jag.
Men det där att lägga om stilen känner jag igen. Varje höst, numera, planerar jag att lägga om min stil till en mera vuxen sådan. Det dock inte blivit något av det än.

Malin sa...

Skulle inte jag tror heller! :-D Heja!