söndag, juli 19, 2009

Födelsedag III


















När jag var liten hade jag svårt att låta bli att samla glänsande karamellpapper. Som vuxen sparar jag alltid på fint presentpapper och vackra snörrosetter och jag skulle gärna spara på pappersservetter nu och då, när jag är på kalas. Så ni förstår att jag blev glad över dehär fantastiska servetterna!


















I de här burkarna planerar jag att ha blixtlås resp virknålar.














Minna Immonen har designat de här fina kopparna från Arabia och de blev del av en animerad diskussion om färger och genus. "Du låtsas vara så frigjord, mamma, sen ger du mig det röda påslakanet och W det blå."
Jag vet, jag vet. För mig är det en lek med mig själv som barn, där jag delade upp världen i flickfärger och pojkfärger. Men det måste jag naturligtvis sluta med. I alla fall att leka så att mina barn hör mig.

Inga kommentarer: