onsdag, mars 18, 2009

Till G


En god vän till mig, vi kan kalla henne G, tycker inte att det finns några kläder alls för henne. Hon säger att hon blir mer och mer deprimerad för varje dag hon läser min blogg och ser alla fina färger. Det var inte min avsikt, om man säger så... Idag när vi pratade i telefon sa hon att hon var klädd i en blandning av grått och beige med något inslag av vitt! Jag för min del tycker att de flesta färger är snygga även om jag själv blivit lite av beroende av starka färger.
Nåväl: på lördag ska vi träffas i Sigtuna och då vill jag gärna visa den skjorta jag köpte där i måndags. En Ann-Sofi Back med rea, på rea, på reapriset... Den är ju speciell. Oversize och så drar man ihop sidorna och knäpper med en stor tryckknapp och drar och sliter lite. Jag prövade med skärp nu, men det funkar även utan.
- Och den finns (fanns) i mindre storlekar, G!

Frågan är om denna klädsel kan kvala in på listan...? En stillsam variant av nummer 9?

Inga kommentarer: