torsdag, mars 19, 2009

Högdalens bibliotek

Igår besökte jag Högdalens nya bibliotek. Det ligger precis ovanför T-banan och många säger därför att det är Sveriges första t-banebibliotek. Fast det är det inte, det är ett folkbibliotek med alla funktioner som vanliga folkbibliotek har fast det råkar ligga vid t-banan. Men biblioteket vid Stureplan kanske närmar sig ett t-banebibliotek!
Vilket fall som helst var det ett fint bibliotek med många färgstarka möbler som man gärna ville provsitta. Och jag gillade de här pallarna på barnavdelningen som ser ut som knappar!
Biblioteket har en lounge som kommer att öppna 7 på morgonen. Där kan man läsa tidningar och tidskrifter och tanka ner en bok till sitt USB-minne från mediaboxen.
Eftersom jag är inne på observationer (just nu sitter jag i Sigtunas bibliotek och observerar) tycker jag att det skulle vara kul att kolla vilka som kommer runt sjusnåret till Högdalens bibliotek.
Sen började jag drömma om hur underbart det vore med ett bibliotek på Karlbergs station...
Foto lånat från biblioteket.se

Inga kommentarer: