söndag, juli 29, 2007

Sisyfosarbete?















En av ambitionerna för semestern var att städa mitt rum. Jag menar "städa" i betydelsen få ordning i grunden, inte bara mocka undan det värsta. Så häromdagen började med att gå igenom mina pärlor; sortera och gallra bort.
Men så är jag så himla barnslig, jag tycker liksom synd om vissa pärlor som inte blivit använda. Att pärlan inte kan hjälpa att den inte är så flashig, den har bara inte hamnat i rätt sammanhang....ja, så börjar jag fundera och så är jag plötsligt igång med ett nytt projekt där "fula pärlan" ska få upprättelse och så börjar jag rota runt och leta efter annat jag låtit ligga "ifall"... Den här gången blev det två armband. Nu försöker jag hindra mig själv att fortsätta på samma spår och göra fler armband (kanske leta upp en loppis och hitta mer roliga små saker man kan ha på ett armband och på så sätt öka småskräpet här hemma och få fler saker som det är "synd om").
BARA använda sånt som finns hemma! Eller, just det, det var STÄDA jag skulle göra...

Inga kommentarer: