måndag, juli 16, 2007

Tur i Värmland II













Vid frukosten på Grums Värdshus läste jag om en utställning med Jobs tygtryck strax utanför Grums, som vi beslutade oss för att besöka (det var då det började gå upp för familjen att denna resa ingalunda var en Morfar + Arvikafestival-tur utan en Konstresa...). Väl dold i skogen i Pikenberg låg Mimmi design som, förutom Jobs-utställningen, också sålde egendesignade kläder. Väldigt häftiga...efter mycket velande slog jag till på en linnerock i turkos och lila...ett Kulturtält...vad har jag gjort!? Ni ser min hysteriska pose!
Vid Jobsutställningen fanns också Dockstas tofflor. Jag hade inte fattat att det var Jobs-tyger på dem. Bra att få prova dem, verkar vara stora i storleken.
Påvägen från Pikenberg gick jag med på att stryka Klässbols linneväveri från besökslistan - vi drog raka vägen till Arvika istället!

Inga kommentarer: