fredag, december 01, 2006

Mer Emo

I min kamp för att förstå hittade jag EMO-bloggen! I inlägget där fick jag stöd i min förvirring efter att ha sett Kobras inslag om Emos.
Efter intervju med en ev. emo har jag förstått att många kopplar ihop emo med att skära sig i armen. Det kan ge en förklaring till att en del inte riktigt vill medge att de är emos? Å andra sidan verkar min undran över att det finns en ovilja att komma ut som emo kanske inte stämma - enligt samma intervjukälla är det många som tycker de är emos...
Själv är jag fortfarande förvirrad. Funderar på att komma ut som Demo.

Sen undrar jag: varför lyssnade inte jag på Joy Division 1977-80?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår din förvirring, men det du ser i tv och läser i tidningar om emo är så långt borta ifrån den verklighet som emo bottnar i. Band som My Chemical Romance är inte ens i närheten av att vara emo... det är inte samma musikstil överhuvudtaget. kan rekommdendera dig att läsa lite mer på emo-bloggen så skall du se att du inte känner dig lika förvirrad längre...