lördag, december 23, 2006

I elfte timmen



















Nu har jag stickat sista varven och fäst alla trådar på sockorna till L. När det nu är färdiga måste jag ha en liten betraktelse över ränder. Visst kan ett randigt plagg förefalla trivialt i sin enkelhet, men jag vill gärna passa på att sända en stor och beundrande tanke till t.ex. Sonia Rykiel som är så berömd för sina ränder! Jag tycker dessa sockor visar att det INTE är lätt att få till det - eller kanske snarare så här: jag hade en stark idé om hur sockorna skulle se ut i den randningen jag tänkt ut, men när jag nu ser resultatet så skulle jag helt klart göra om ränderna. En snygg randning kräver mycket experimenterande!

(Missförstå mig rätt: sockorna är fina och kommer att tjäna sitt syfte, men nu tror jag att jag måste sticka ett par till. Eller två par till? Fast först måste klapparna till W och P bli klara!).

Inga kommentarer: