söndag, december 10, 2006

Tänka fel eller tänka om

En av anledningarna till att jag tyckte att jag behövde ett par nya stövlar var för att jag inte har börjat använda den här stickade klänningen (Vila) jag köpte i somras. Jag inbillade mig att orsaken till att jag inte använt den (förutom att det varit för varmt) berodde på att den krävde ett par verkligt höga stövlar.
Nu har jag försökt tänka om. Att istället för att kombinera med svart kombinera med brunt. Kan förra årets Ecco-stövlar duga? Inte så höga som jag önskade, men... Och just det, jag hade ett par leggings från Gudrun Sjödén i nästan samma mörkturkosa nyans. Dessa har jag inte heller hittat användning för ännu. På ena benet sticker ett par knästrumpor från HM upp (förra årets julklapp). Kan det vara något, eller ser det tillgjort ut?
Men frågan är egentligen: ska jag satsa på klänningen öht? Är modellen för flickaktig? Ser jag onödigt tjock ut?
Är det inte typiskt att man försöker legitimera ett felköp med ytterligare köp, istället för att fimpa felköpet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, klänningen är inte alls ett felköp! Det är ju jättesnyggt med stövlarna till!

tycker Maria