tisdag, december 19, 2006

Dico

Hur mycket design finns det inte i Danmark? Nu har jag hittat till bootsen Dico, som såvitt jag förstår, är ett danskt märke. Jag hittade dem på G24, en rätt otippad butik på Kungsgatan. Otippad för att det är en butik som är så blandad på stilar och innehåll. Där finns kläder, väskor och skor, så lite heminredning i form av lampor och jox och rätt bra musik - jazz och världsmusik. Låter som Indiska, men nej...tuffare samtidigt som de har de där fula, tantiga quiltade väskorna - som jag vet anses vara både tuffa och moderna. Förutom märket Dico hade de stövlar från New Shoes, ytterligare ett märke som inte är så vanligt. Igår kände jag att det verkligen var kul att komma in i en affär som man inte kunde hela sortimentet redan innan man kommit in, som det lätt blir med de stora kedjorna Din Sko, Vagabond och Ecco t.ex.
Trevlig personal.
Och så hade de då 30% på mycket i butiken.

Inga kommentarer: