lördag, februari 06, 2010

Uppgift 2: partyring













Igår blev jag klar med andra uppgiften på Smyckelinjen. En partyring. Jag är väldigt nöjd, även om man kan diskutera hur mycket "party" den är på en skala. Min avsikt var att ha piggar från en lila hårborste i hålen jag borrat, men jag ändrade mig och låter ringen få se ut som en duschstril alt. saltströare istället. Uppgiften krävde också att vi skulle få in minst tre lödmoment och det har jag klarat. Utan att gå in på precis alla detaljer har jag lött ihop sargen och sedan lött på den på runda bottenplattan, lött fast kupolen på sargen, lött ihop ringskenan, lött pigg på ringskenan och lött ihop ringskena med kupolen. Sex lödningar. Då tar jag inte med misslyckandena.
Nästa uppgift är att smida en halsring i jugendstil och den hann jag precis bara börja på. Det kommer att bli ett jäkla hamrande

3 kommentarer:

Malin sa...

Jag tänker tesil. Perfekt om man istället väljer att stanna hemma och dricka te. Jättefin!

Malin sa...

En allround-ring, helt enkelt!

Petra sa...

Helt klart väldigt party. Ser fram mot när du producerar till försäljning, vi verkar ha samma smak av smycken.