lördag, januari 23, 2010

Nytt abonnemang

Idag har jag jobbat med att beställa telefonabonnemang åt pappa som nästa vecka ska flytta till äldreboende. En oskyldig uppgift som visade sig vara mycket komplicerad. Förutom att jag var tvungen att ta ställning till en massa extra-erbjudanden som man som blind och 91 år gammal inte vill ha, så funkade det förstås inte att beställa via Internet. Jag fick ringa kundtjänst istället. Då möts man av en röststyrd tjänst:
- Beskriv med egna ord vad du vill ha hjälp med! sa en röst.
Precis samtidigt gick P förbi och frågade:
- När ska vi vara där ikväll?
- Sex, svarade jag in i luren.
Jag blev omedelbart placerad i kö och fick köplats 168. Uppenbarligen en uppskattad och efterfrågad tjänst som Telia har.

3 kommentarer:

Lotta Å sa...

och VAD svarade kundtjänsten då när du äntligen kom fram...

Tack för dagens skönaste skratt!

Annaa M sa...

Undrade naturligtvis omedelbart det samma som föregående kommentar!

Jag ska aldrig mer i hela mitt liv byta abonnemang. Hoppas han/du fick en samtalspott i alla fall för besväret.

Malin sa...

Vad Kundtjänsten svarade tänker jag inte berätta!