torsdag, januari 14, 2010

Dagens

Det här halsbandet har jag använt mycket och det tycker jag mycket om! Dessutom har det inspirerat mig mycket till egna idéer.

Igår när jag var i Uppsala såg jag ett textilt halsband av Malene Birger. Det fick mig att köpa nya pärlor, ny pärlbroderinål och sen sätta igång på kvällen för att tillverka en egen variant. Risken är dock stor att det denna gång blir något halvfärdigt som blir liggande och enda effekten är att mitt pärlförråd har blivit ännu större...

4 kommentarer:

Annaa M sa...

Hm, vet allt vad som skulle hända om jag skaffade hem dylikt material. Och nu pratar vi inte om halvfärdigt!

Malin sa...

Såg detta och tänkte på dig.
http://minafinabloppis.blogspot.com/2010/01/nytt-fargglatt-marimekko-armband.html

Malin sa...

Annaa: Man kan lätt känna sig helt färdig utan att ens ha börjat...

Malin: Det var ett riktigt fint armband det...får ta mig en rejäl funderare!

ingrid petrini sa...

Hej
hittade just din blogg där ute i cybern och kände att du kanske ska titta på mina smycken som jag gör av textil (återanvänd).
jag finns på
ingridpetriniskviltarochstygn.blogspot.com
(jag vet,det är för långt)
hälsningar ingrid