fredag, juni 06, 2008

Ärkeängeln Malin















Eftersom Stadsmissionen ligger alldeles nära mitt jobb går jag dit en gång i veckan och scannar utbudet. Hittills har jag förhållit mig kallsinning. Men i onsdags hittade jag denna fantastiska hellånga plisserade klänning! Nu är jag ett steg närmare min "vision". Jag ska sprätta bort ärmarna (höll på att skriva vingarna) på den lila och börja spana efter en rak, halvlång lila klänning/tunika med 3/4-ärmar att ha över!
Och vad ska jag göra av ärmarna? Känns som denna klänning äger möjligheter i paritet med Brödet och Fiskarna

2 kommentarer:

Malin sa...

Kom på att jag har åtminstone en kompis (pompis) som uppskattar kjolar och klänningar lika mycket som jag - Hulda!
Vill Hulda ha en kjol av en av ärmarna, tro?
Den andra ärmen tror jag att jag ska göra en Van Deurs-väska av.

Anonym sa...

Väldigt omtänksamt! Hulda skulle säkert uppskatta en kjol eller möjligen en klänning. Det är nämligen mest klänningar som gäller nu. Helst "josa". Men lila är ju nästan "josa".

Huldas hulda moder
Johanna