lördag, juni 21, 2008

På väg till jobbet går jag förbi en affär som heter Kamari och i fönstret ligger nu armband i flätade mockasnören. Det finns flera färger; gult, orange, turkos...och jag tänkte att det skulle vara jättesnyggt att ha ett par stycken i olika färger. När jag tillslut gick in för att kolla priset (650:-/st) så slutade jag tänka på armbanden... (Men nu när jag surfar runt för att hitta en bild på armbanden och hittar mängder av varianter från femti-lappen och uppåt så börjar jag tvivla på att jag såg rätt?) Igår, när jag letade efter en annan sak och istället hittade de turkosa banden i mockaimitation från Panduro, så mindes jag armbanden igen och testade att göra egna. Sen hittade jag de rosa banden också. Originalet är tjockare och har snyggare lösning vid låsen, men jag är ändå nöjd. Den blekrosa färgen är väl onödigt diskret men jag ser på Panduros hemsida att det finns både gul, lime och lila att köpa!

Inga kommentarer: