fredag, maj 23, 2008

Plisserat

Jag har en liten hang up på plisserat just nu på grund av en fantastisk modebild i en tidning. Modellen har en lång plisserad röd ärmlös klänning och över den en rak, kortare klänning med långa ärmar, DKNY enligt bildtexten. Så jag har besökt DKNY på NK, men de har ingen röd klänning den här säsongen, men en orange (som turligt nog var slutsåld, så jag blev inte inledd i frestelse), så kanske hela bilden är i fel nyans. Det spelar ingen roll för det är så snyggt ändå och kan jag återskapa själva idén? Jag har hittat en plisserad svart kjol på Tradera för 10:- som ett första steg...

Sen häromdagen under en rask promenad på lunchen kom jag till Keen på Västmannagatan. Jag hade läst att de har Maria Sköldins smycken och jag ville kolla in dem. Fina, men inte så fina. Men det fanns mycket snygga kläder! Jag passade på att prova en bolero i plisserat av Van Deurs och det var ju en riktigt rolig idé som jag nu funderar på om jag kan överföra till stickat...

(De här två projekten hänger inte ihop mer än att de båda innehåller plisserat!)

Inga kommentarer: