söndag, juni 15, 2008

Framtidens hopp

Ni som oroar er för hur det ska bli med Sverige diplomatiska status när Jan Eliasson går i pension kan andas ut. I fredags var Isac, 4 ½ år här på kalas och kom till mig i köket för att fråga vad som skulle serveras.
- Lite av varje, den här pajen till exempel, sa jag.
- Jag älskar inte paj, svarade Isac då.
- Nehej, hoppas du älskar grillad kyckling då?
- Ja, det älskar jag!

Lite senare kom han tillbaka för att berätta att han älskar "påmfjitt", men när han fick veta att det blev potatissallad istället, så älskar han, turligt nog, det också!

När jag prisade Isacs förtjusande och diplomatiska sätt för modern berättade hon att hela dagisavdelningen börjat uttrycka sig på detta sätt. Av detta drar jag slutsatsen att vi kan pusta ut: den svenska diplomatkårens tillväxt är tryggad!

Inga kommentarer: