fredag, januari 04, 2008

Kedjereaktion II














En råkall dag i november såg jag Maria Elmqvist utställning Kedjereaktion på Nutida Svenskt Silver. Jag tyckte mycket om båda spåren av utställningen. I fönstret hängde ett halsband från det "otraditionella" spåret som jag blev jättesugen på. På dessa smycken fick man lägga bud och när jag provat och speglat mig frågade jag vad budet låg på då. Svaret gjorde att jag omedelbart bestämde mig för att försöka återskapa halsbandet själv. Och nu är jag klar:

Kedjan är köpt på Bauhaus och fuskdiamanterna är från det armband jag fick av L i julklapp (köpt på Gina Tricot). Maria Elmqvist hade en röd kedja istället för svart - lite festligare kanske?
Visst är detta en ren idéstöld men också en sann Kedjereaktion, eller hur?

Inga kommentarer: