måndag, mars 19, 2007

Resegarderob


En timme innan avfärd till Dublin gjorde jag en helomvändning vad gäller resegarderob. Jag blev plötsligt tveksam till hur väl min Maria Westerlind-kappa skulle stå emot eventuella irländska skurar. Istället blev temat svart/vitt: min svarta Clara-kappa som har vita stickningar, mina svarta stövlar som har vita ringar på sig och min alldeles nya Lindex-klänning som ser ut som om den var gjord av samma designer som gjort stövlarna! Och sen var det bara att komplettera med lite svarta tights, svart kjol, svart kofta och någon vit extratröja. Jädra tur att jag tänkte om, eftersom allt kom till användning samtidigt s.a.s. Lager på lager är räddningen när det blåser svinkallt i duggregn...
Hur klarar de unga irländska kvinnorna gå barbenta och barfota, när det är så jädra kallt?

Inga kommentarer: