torsdag, mars 01, 2007

Givet urval?

Häromdagen, när J och jag var på Mälaren Runt - Bålsta-Örebro-Katrineholm-Stockholm-Bålsta, så hade vi en timme över i Örebro där vi slank in på Noa-Noa och jag, helt försvarslöst, föll över en jättesöt och jättesnygg klänning, som liksom bara hoppade ner i en påse i min hand. Väl hemma hade DV Mode kommit och efter lite bläddrande hit och dit insåg jag att jag "sett" det mesta förut. Jag menar att det är ungefär samma märken som visas i alla tidningar, både i de mer glassiga "dream on"-reportagen som i de mer jordnära "fixa-stilen"-varianterna. Men just Noa Noa ser man sällan - till exempel. Detta kanske är ett känt faktum? Det finns ett konsesusmode som skildras i alla modetidningar (Bon brukar ha lite annorlunda märken väl?)? Eller skulle det behövas en liten empirisk utredning från Malinbloggen?
(NU ska jag sätta igång med tentan. Ska bara göra en kopp kaffe till.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vad beror det på då? Åker alla på samma visningar och tittar på samma kjolar? Det verkar ju slött i så fall. Eller är det kommersialismens negativa verkningar som spökar? Igen!
Johanna