tisdag, mars 27, 2007

Från trängselavgift till höjda SL-priser

Från 1 april höjs SL:s priser. För en Bålstabo kommer det att kosta 120 kronor ToR Stockholm mot tidigare 72 kronor ToR. Kanske 72 kronor var hutlöst billigt, men den sänkningen kom väl till för att motivera människor att åka kollektivt när trängselskatten infördes? Och har behovet av att minska antalet bilar minskat nu med nya majoriteten?
För min del kommer jag inte ändra mina resvanor mer än att jag förmodligen kommer att åka mer med SJ - ungefär samma pris som SL men 15 minuter snabbare (fast färre tåg, bara stopp vid Sundbyberg och Centralen och ingen övergång till t-bana).
För att riktigt bete mig som den medelålders medelklassdam jag är, så bunkrade jag upp med förköpshäften igår. Kände mig lite dum först, men när jag insåg att jag genom detta inköp "sparar" 1200:- så kände jag mig lite nöjdare. Vilka snygga skor kan inte detta bli??

Inga kommentarer: