torsdag, augusti 10, 2006

Utflykt i Uppland III





















I måndags var det dags för en liten utflykt igen. P. behövde komplettera lite grejor till hojjen och jag behövde komma till Yll o Tyll. Garn! Är det bara jag som kan gå loss på en vacker garnhärva? Jag vacklade omtöcknad ut ur butiken med två fantastiska härvor...
Men innan vi gick loss på vår shopping åt vi lunch på Ulva Kvarn. Mysigt och gott! De har som en liten hantverksby där och en gång köpte jag en ring av en man som gör ringar designade just för min hand - han betraktar handen, förklarar vilken typ av ring jag skulle passa i, plockar fram den och man provar....såklart slår man till! Runtomkring mig stod damer som också ville veta vilken typ av ring just de skulle ha. Alla vill bli sedda, även om det bara handlar om handen. Tyvärr kunde jag inte visa denna verkstad för P. eftersom det var måndag - och då är det förstås stängt!
Efter besök hos Benjamin, nu 3 månader och bedårande, åkte vi hemåt. Vi stannade vid Ekolsunds Wärdshus, som var stängt...

Inga kommentarer: