onsdag, augusti 23, 2006

En liten reflektion

Jag vet: det är inte nytt - MEN: måste mannekängerna vara så smala? Jag, som inte har sett så många modevisningar, blev rätt skakad av att på nära håll se hur himla smala en del av flickorna är. På Guldknappen blev kontrasten rätt uppenbar mellan de smala och gravallvarliga flickorna på catwalken och oss glada och frodiga damer i publiken (förlåt, många var förstås både unga och smala). Men jag kan inte låta bli att tänka att de som ordnar dessa modevisningar ju kunde bestämma sig för att alla måste gå upp 5 -10 kg för att få jobb på just deras agentur.
Jag hoppas att min kurs kommer att belysa denna fråga.
Förmodligen är det någon tanke med det här att de ska se så allvarliga ut också? Ungefär som talböcker på biblan som läses in med neutralt tonfall så att inläsaren inte ska tolka texten åt den som lyssnar - de som bär de fantastiska kläderna får inte visa hur det känns att bära kläderna - tolka dem åt oss??

Inga kommentarer: