onsdag, juli 19, 2006

Podcasting

Kanske är iPod med Podradio något för folkbiblioteken att marknadsföra? Låna ut möjlighet att lyssna på radioprogram, hjälpa äldre och synskadade med att uppdatera iPod och prenumerera på intressanta radioprogram? För att sätta mig in i tekniken håller jag nu själv på och övar. Igår lyssnade jag på Sommar med Pär Holmgren. Han pratade om klimatförändringar och hårdrock. Eftersom klimatförändringar är så deppigt var min första impuls att inte lyssna. Det låter ju inte klokt - speciellt inte med tanke på att jag var miljöaktivist i slutet av 70-talet, men kanske just därför - tillslut höll jag på att gå under av cynism.
Men programmet var bra. Han presenterade, en för mig, ny tanke: föreställ dig att vi är där vi vill att vi skall vara och se bakåt och fundera över vilka beslut vi var tvungna att ta för att komma dit.
"Du har alltid ett val att göra och varje val har betydelse."
Japp. Sen började jag lyssna på Filosofiska rummet och om studier av lemurer kan hjälpa oss att förstå människan bättre...men då kom Uppsalabussen med Lena och Benjamin, 10 veckor gammal, så resten av dagen var jag uppfylld av NUET...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Malin!

Vill du hitta mer podradio kan du styra kosan till http://podradio.nu. Där finns nästan alla svenska podcasts.

Mvh Rasmus på Podradio.nu