måndag, juli 10, 2006

Nationalteatern

Jag var lite ängslig för att spelningen med Nationalteatern skulle bli en pinsam gubb-revival, men ack vad jag bedrog mig! Här var det fullt ös från första stund! Eftersom jag kan varenda text utantill var jag helt uppslukad och noterade inte förrän efter en stund att alla andra också kunde alla texter utantill! Trots att de var 25-30 år yngre! Hur har det gått till? Det sorgliga med det är kanske att texterna tyvärr känns lika aktuella som för 30 år sedan...
Nåväl: den nya sångaren, som jag tror heter Mattias Hellberg (Nationalteaterns hemsida tycks inte vara uppdaterad på dryga två år, så jag bryr mig inte om att länka...) var jättebra och gästartisten Jackie (?) gav nytt liv åt Hanna från Arlöv. De ursprungliga gubbsen i bandet gav järnet och vid sista låten slängde Nicke Ström hatt, bandana och glasögon för att verkligen kunna ge allt!

Inga kommentarer: