tisdag, februari 14, 2006

Where have all the flowers gone?

Igår besökte jag min personliga bankman och såg bl.a. över mitt pensionssparande. Jag gjorde en, för mig, djärv ändring från räntebärande obligationer till att satsa på Kina-fonder. Jag kände mig streetsmart och frän när jag slöt kappan tätare kring mig och började fantisera om "Malin: en riskkapitalist".
- Du tänkte inte på att Kina är en diktatur då? undrade J. när jag stolt berättade om mina ändringar.
- Du vet att Kinas investeringar nu kan leda till stor miljökatastrof? spädde P. på.

Jag TÄNKTE verkligen inte på det. Jag tänkte bara på PENGAR. Vad har hänt med mig?

Låt tusen blommor blomma....

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ska inte vara ledsen, Malin. Det finns ju de som tror att den ekonomiska utvecklingen är en förutsättning för en demokratisk. Typ med en hamburgare i magen är det lättare att göra revolution eller med mobil och Internet är det lättare att bli informerad och manad till handling. Så dina aktier är kanske en i positiv mening politisk handling. Eller?
Johanna