onsdag, februari 01, 2006

Skor på jobbet

















Jag tror det var i Linda K:s blogg jag först såg foto på "skor på jobbet". Det kände jag för att härma!


Faktum är att jag tror jag ska ha en liten serie: fantastiska skor jag köpt i fantastiska skoaffären i Bålsta! Det är en skoaffär som öppnade sitt lager efter att inte ha reat en enda gång på kanske 50 år. Följdaktligen kunde man fynda originalskor från 50-talet och framåt. Två av paren på bilden är från nämnda affär. Förmodligen 60-tal och 80-tal. Gissa vilka?

Ifall någon undrar så är jag inte enbent, "maken" till den ensamma högerskon satt på min vänsterfot när fotot togs.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
jag läste din blogg om skoaffär i bålsta som inte reat på 50 år. är det erikssons skor (eller vad de heter numera..) som du syftar på eller är det någon ytterligare skojig butik, som jag inte känner till? vart ligger den? jag vill också titta på gamla fina skor! :)
mvh
therese nilsson
thereseni@spray.se

Malin sa...

Hej Therese!
Det är Erikssons skor jag menar (jag tror de heter Alla tiders skor numera). Jag var där häromdagen och nu är det mesta av gamla lagret slut, tyvärr. I alla fall i min storlek, 39!