onsdag, februari 01, 2006

Jag är taggad!

Runtom på bloggarna listas det upp och ner - jag började så smått reta upp mig och påbörjade en egen lista...så blev jag taggad själv! Oj, oj. Nu gäller det:

Taggad
... om 7 saker.
7 saker som jag gillar
1. Min familj 2. Mina vänner 3. Skratta 4. Mitt jobb 5. Tänka 6. Handarbeta 7. Hasa runt i morgonrock och fundera på om jag ska dricka en kopp kaffe...igen...

7 saker som jag inte gillar och som skrämmer mig
1. Att något hemskt händer min familj 2. Tvingas skära i budget 3. Städa 4. Att tänka på rymdens oändlighet 5. Korkskallar som dessutom saknar humor 6. Frysa 7. Miljöförstöringen

7 viktiga saker i mitt hus just nu
1. Sängen 2. Altanen 3. Köksbordet 4. Färgen i hallen 5. Soffan 6. Mitt eget rum med de turkosa väggarna 7. "Gardinerna" köket

7 slumpvist valda fakta om mig
1. Jag har bott på i minst 8 kommuner 2. Har haft tre segelbåtar och en surfingbräda 3. Jag har tagit körkort tre gånger (bil, mc och buss) 4. Fyller år samma dag som Nelson Mandela 5. Läser alltid dödsannonserna i DN 6. Rädd för spindlar 7. Kim Larsen har kysst min hand.

7 saker jag vill göra innan jag dör
1. Resa mer 2. Lära mig fler textila tekniker 3. Läsa textilvetenskap 4. Bli en framgångsrik designer 5. Lugn och fin 6. Tålmodig 7. Bli ordentlig

7 saker jag kan göra
1. Slänga ihop mat på nästan ingenting (fast jag kan inte göra piffig mat) 2. Skratta 3. Löda 4. Spela saxofon 5. Busvissla (övade en hel sommar) 6. Rapa på beställning (en konst jag var stolt över förut, men som jag numera aldrig lanserar) 7. Sticka och se på TV samtidigt.

7 saker som jag inte kan eller vill göra
1. Spela golf 2. Hoppa fallskärm (höjdrädd) 3. Trixa med fotboll 4. Vifta med öronen 5. Vara tyst för länge 6. Resa i rymden 7. Backa med släp

7 saker som jag säger mest?
1. Ja 2. Ja, just det! 3. Jaaa.... 4. Hej 5. Vill du ha hjälp? 6. Nej! 7. Jaaa, jag vet inte riktigt....

7 kändisförälskelser (nej det kan jag verkligen inte säga, jag tror Donny Osmond var den sista, typ 1973)

Oj,oj. Intresseklubben antecknar?
Jag utmanar en som känner sig manad!

1 kommentar:

Anna-Stina sa...

Kanonbra lista! Det är minsann inte så lätt att få ihop så många punkter på en och samma gång.