onsdag, februari 08, 2006

Fler exempel på skor köpta i fantastiska skoaffären i Bålsta!





















Mina älsklingar - måste vara 60-tal? Ett par portugisiska skor av märket Famita (möjligen heter modellen Famita). De är liksom grå-beiga (greige heter det viss enligt DV). Jag tycker de är helhäftiga men de brukar framkalla skratt hos många...

Dessa vita, italienska läderskor med rågummisula är testade i verklig extrem miljö - en heldag på Bokmässan - perfekta!

Syns det att dessa skor är vita i flätat läder med en nätt brun liten klack? Estelle, made in England. Jättesköna, men jag har inte använt dem så mycket. Tycker att de är lite tantiga på fel sätt.

Däremot har känt mig helt bekvämt, lagom-tantig i dessa svenska Triumph-skor i modellen Sharina. De har i gengäld en skarp läderlukt - kan man bli av med den?

Till slut vill jag visa dessa beiga rejäla engelska skor - "A Henderson style". De har ännu inte testats i skarpt läge.

1 kommentar:

Malin sa...

Jag tycker vi kan lägga in ett språkutvecklande möte i skoaffären!