lördag, februari 11, 2006

Jag känner mig lite generad. Här citerar jag Benrikkalendern som skojar om konspirationsteorin Echelon när värsta verkligheten grasserar runtomkring mig. Törs jag skriva Muhammed och karikatyr i samma inlägg? I samma mening?
Samtidigt undrar jag när påtryckning blir en påtryckning?
När jag har samtal med unga män som högljutt diskuterat sina sexuella drömmar om lämpligheten om att diskutera detta högljutt på ett bibliotek - utövar jag då påtryckning då som inskränker de unga männens yttrandefrihet? Det kanske är fel att jämföra - men om vi lever i en demokrati med tryckfrihet och yttrandefrihet så innebär väl också dessa friheter ett visst ansvar - och om man inte förstår hur ens agerande kan uppfattas och någon annan har en åsikt om det - ska inte denna någon upplysa om detta då?

Inga kommentarer: