söndag, november 27, 2005

Trendspaning

















Dagens modesida i DN Söndag har reportage om kläderna inför decembers alla fester (öhhh...?) och menar att guld, silver, gammelrosa och petrolblått är starka färger. Förutom julrött då. Fina bilder har de i reportaget och jag är nog mest förtjust i damen som blinkar mot oss iklädd pillerburk, lilla handväskan, pärlhalsband och pälsboa.
Det är väl åldern, det med. Men oslagbara är Do Redo-skorna.
Kickis och min trendspaning efter helgen på Street är att pärlor är påväg ut, mohairsjalar jättehett (gärna kompletterade med sammetsband) och mössor av alla de slag. Möjligen råder överproduktion av pulsvärmare i Sverige? Min brorsdotter Sofia kompletterade spaningen med referat av Ebba von Sydow från ett inslag på TV4, som tydligen säger att hemstickade sjalar är hett, hett - men de måste då kompletteras med en historia ("den här sjalen...ja den köpte jag - å du anar inte..."-typ). Fast gäller det verkligen bara sjalar? Är det inte alltid så att man hellre hör en bra skröna än ett torrt referat? - "Ä den. Den beställde morsan på Ellos"-typ.
(Fast när jag nu läser Ebbas blog är jag inte säker på att Sofia refererat rätt - hon kanske drog en skröna för att pigga upp mig?)

Inga kommentarer: