torsdag, november 17, 2005

Barcelona!

Tre dagar i Barcelona - jag ligger efter i bloggandet, så nu är det bäst att sätta igång så att tangentbordet glöder...

Detta hände inte:
I söndags landade planet i Barcelona vid lunchtid och jag klev ut på flygplanstrappan, drog ett djupt andetag av den katalanska luften, bredde ut armarna och brast ut i sång: "Barceloooona!"

Detta hände inte för planet landade i Girona, några mil från Barcelona! Också i själva Barcelona höll jag flabben eftersom torget (Placa Reial) där vårt hotell låg hade festival och en mexikansk orkester energiskt underhöll oss i flera timmar! Det kan man kalla en grandios start på en semester! Efter detta tog vi en promenad på Ramblan och kollade in hamnen. Under ösregnet passade det bra att studera några lokala designers lite närmare. Dessa hade fått utrymme att visa och sälja mitt i en galleria. Det tyckte jag var ett bra sätt att lyfta fram oetablerade designers. I gallerian fanns också HM, där Stella McCartneys kollektion förstås var slutsåld.

Inga kommentarer: