torsdag, november 17, 2005

Shopping i Barcelona


Alltså: det fanns så mycket affärer och så mycket snyggt att har man bara minsta anlag för velighet så har man problem... Men efter många affärer och mycket vankelmod så hängde den där. Kjolen. Rolig, rätt storlek och bra pris. Skunk funk heter märket som för mig var en ny bekantskap. På kvällen gick vi sen en liten promenad på andra sidan ramblan - faktiskt för att besöka biblioteket. Och där på en gata hittade jag en affär full av beslag - handtag till väskor och skärp - alla storlekar och varianter. "This shop is a dream" sa jag till den gamla damen som skötte räkenskaperna. "A dream to you? Yes, but sometimes a nightmare for me".
Ett handtag till en väska följde med ut.

Efter ytterligare några meter på gatan var det dock dags för den verkliga chocken: en hel affär med tunna snören i gummi, i alla olika färger och storlekar, lädersnören i alla varianter, lintråd - allt.... Jag kände att jag fick en lättare släng av hjärtinfarkt. HUR skulle jag kunna bestämma mig för något ö.h.t.? Jag köpte litegrann, men när jag förklarade min chockade belägenhet lovade han att jag hur lätt som helst kan beställa och så skickar de grejerna i ett litet paket hem till Bålsta.

Biblioteket hittade vi aldrig.

Inga kommentarer: