söndag, september 13, 2009

En stilguide till vintagemode

Första reaktionen när jag läste om Marie Birdes bok var:
- Attans, nu har hon skrivit min bok!
Fast det har hon inte :-) Marie Birdes bok beskriver kortfattat 1900-talets olika decennier stilmässigt, skriver om de största designerna och ger lite tips på skötsel, var man kan köpa bra vintage och vad man ska tänka på när man vill köpa vintage. En rolig bok men texten är tryckt på färgat papper - det är snyggt, men svårläst när man hamnat i läsglasögonåldern.
Stilguide vet jag inte precis om det är - kanske om man bestämt sig för att följa en viss period och vill veta om man får det rätt. Jag önskar mig fortfarande en bok som skriver om stiltips där man får ihop något eget genom att blanda - hur tänker folk då?

1 kommentar:

Marikka sa...

Jag tycker också att det är jobbigt med tryck på färgat papper, det är så himla svårläst. Men boken är jag nyfiken på.