lördag, september 19, 2009

Bokmässan

Jag börjar oroa mig för Bokmässan. Jag har länge oroat mig för vad jag ska säga i den panel kring bok- och biblioteksstatistik som jag ska ingå i på torsdagen. Nu börjar jag på allvar också oroa mig för hur jag ska klä mig.
På eftermiddagen ska jag sitta i Kulturrådets monter och samtala om samma ämne. Där kan man riskera hög pall vilket ställer krav på hållning och benföring, så är kjol/klänning en riskfaktor?
Däremellan ska jag samtala med Johanna i Btj:s monter, så vi måste ju också synka färger och snitt.


1. Sobert och diskret som liksom ska understryka hur jädra seriöst hela alltet är? Och hur seriös jag är, inte att förglömma! Komma ihåg läsglasögon o träna på att suga på skalmarna o vifta med dem när man vill understryka något särskilt intressant?

2. Färgglatt och vintage för att pigga upp ett tämligen trist ämne, men riskera att inte bli seriöst bemött? Kompensera illa belagda argument med viftande plastringprydda händer?

3. Ganska färgglatt men samtida plagg, typ Marimekko och vita jeans? Välstruket och samlat.

Dagen innan har jag varit hos frissan och avslutat min blonderade period. Så ni får tänka in orginal musgrå frisyr också.

Man får hoppas på ett glas vin vid dagens slut.

6 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Jag röstar på nr 2!

Anonym sa...

Om du ska synka med mig så får det nog bli lite typ svart. Jag röstar också för flera glas vin i slutet av dagen.
Sen ororar jag mig lite för vad vi ska säga. Men det brukar ju ordna sig. Johanna

Marikka sa...

Jag röstar på nr 2 i första hand och nr 1 i andra hand. Nr 3 låter lite för "biblioteksaktigt", tycker jag.

Anonym sa...

Senilsnöre med SCBs logga kan förstärka panelen. Krister

Malin sa...

Jag är mycket tacksam för alla synpunkter (och välkomnar förstås fler)!
Möjligen har jag en plan nu...

Annaa M sa...

Kommer naturligtvis att bli urspännande att se hur det blir till slut!