tisdag, maj 20, 2008

Vaxduk?














I fredags såg jag jag på långt håll en dam som gick med ett färgglatt tyg, kanske en sjal, över ena axeln. Jag la i en överväxel och gick ifatt henne för att kolla vilket. Det var en vaxduk och den hade hon köpt på Ohlssons tyger! Så igår på lunchen gick jag dit för att kolla in vaxduken i synnerhet och affären i allmänhet, men slog inte till på något. På vägen tillbaka gled jag in i en skoaffär, My shoes, för att kolla läget där också. Jag provade skon ni ser på bilden, en som jag kollat på tidigare och som nu var nedsatt med 30%. Jag var helt övertygad om att jag bara testade när expediten undrade om jag ville pröva vänsterskon också.
- Varför inte, tänkte jag, nu när jag ändå provar.
Extremt sköna, väldigt ovanliga (kolla bara klacken) och fräcka. Märket är Ixos.
Tja?
Vad ska man egentligen med två vaxdukar till?

Inga kommentarer: