söndag, december 02, 2007

I love knitting!














Det kommer många böcker om stickning nu! Jag trodde vågen höll på att ebba ut, men det verkar vara tvärtom. Den bok jag just nu tittar närmare på är I love knitting - 25 loopy projects that will show you how to knit easily and quickly av Rachel Henderson, som är stickdesigner för Rowan Yarn. En brittisk bok alltså. Boken börjar först med instruktioner om hur man stickar, lägger upp maskor, ökar, minskar och maskar av och sen ett antal beskrivningar. Jag föll direkt för beskrivningen av silk evening scarf och köpte garn till den när jag var i Uppsala i fredags. Sjalen har rankats med svårighetsgrad 1 nystan (av tre) och det tycker jag nog är lite missvisande. Visserligen är det ingen komplicerad stickning, men det är ganska pilligt och definitivt inget jag rekommenderar en nybörjare.

Inga kommentarer: