lördag, december 22, 2007

Dan före dan före dan - på biblan

Här kommer en rapport från biblan dan-före-dan-före-dan...Vi har inte stressigt, men överraskande många väljer ändå att komma hit och ladda inför julhelgen! Stämningen är avspänd och vänlig. Jag försöker bidra till julstämning genom att ha knallröd polotröja, röda strumpbyxor och julaktiga strumpor nerhasade. Den svarta kjolen balanserar det julröda. I öronen julgranskulor i blank silverfärg. Jag t.o.m. borstade mina snygga skor!
Igår fick jag tips om boken Undantaget och idag ligger den i min väska. Jag är tveksam till om den kommer att bidra till julstämningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin!

Vill bara önska God Jul osv. Jag är en av dina (troligtvis)många bloggläsare som läser dina inlägg med stort intresse, utan att kommentera. Men nu bara måste jag! Undantaget var en av årets stora läsupplevelser! Väldigt spännande och gripande. Otroligt att en man kan skriva så inträngande om kvinnors psyke. Kul att huvudpersonen är en medelålders bibliotekarie...Men det är verkligen ingen "feelgood" bok.

Malin sa...

Å, vad kul - tack för kommentaren! Jag har en del läsare (enligt statistiken) men eftersom så få kommenterar undrar jag om de flesta ändå hamnar här "by accident" och inte med avsikt!
Ang. Undantaget ska jag börja med idag - jag har nästan läst ut "Färden genom mangroven".