måndag, oktober 08, 2007

Sjal...igen...

Jag har svårartad handarbetsabstinens. Garnet jag köpte i Visby blev snabbt en smal sjal. Sen då? Jag beställde garn för att sticka en kofta i färgsättningen inspirerad av en tröja som Daniel Sjölin hade på sig i ett Babel-program när han är hemma hos Ranelid(det är väl inte konstigare än att en dam kom till biblan idag med två titlar som Martin Stenmarck hade tipsat om i något program. Inspiration kommer från alla möjliga håll!) men den mörkgrå nyansen var slut, så jag skippade hela projektet. Osalig vandring runt i huset tills jag hittade mönsterkatalogen jag fått av Kicki och satte igång att virka upp lite rest-mohairgarn i cerise i den här girlang-serpentin-modellen.

Frågan är väl om jag behöver just en sjal till...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske kan sälja en? Jag är spekulant!
Johanna

Malin sa...

Vi får ha en sjalträff!