lördag, oktober 06, 2007

Personbästa i Göteborg

Det har varit en intensiv vecka med flackande fram och åter Stockholm-Göteborg. Föreläsande och pratande. I torsdags, Göteborg, var det underbart fint väder och jag lunchade med Storebror på Magasinsgatan. Alldeles nära restaurangen ligger Prickig Katt som visade sig vara en alldeles underbar affär! Inte oväntat slog jag personligt rekord i snabb och målmedveten och stor shopping: de röda stövletterna (och de var precis så fina som jag hoppades och är redan ingådda), två roliga baskrar (är det rätt pluralform?) och ett par vantar i knallorange!
Sen utmattad resa med Intercity till Stockholm tillsammans med Ett år av magiskt tänkande av Joan Didion och den intressanta magisteruppsatsen "Du ser inte ut som en bibliotekarie!"

3 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Kul att det blev de röda stövletterna! De är verkligen jättefina.

rosen sa...

Jag var på prickig katt på torsdagen. Inte alls min stil, men jag hittade en lila basker med svarta ränder som var jättesnygg.(Stövletterna var superfina för en modigare person än jag)

Malin sa...

Men Rosen, var vi där samtidigt?? Jag var där mellan 13.15 och 13.30 ungefär. Jag missade den lila baskern, attans, jag köpte en grå med svarta ränder. Och en turkos.