söndag, oktober 21, 2007

Lycklig lördag...














Igår var Kicki och jag på utflykt! Först åkte vi till Eskilstuna och såg den utställning jag inte hann med i tisdags: Britt-Marie Christofferssons Stickning - ett hantverk att utveckla. I utställningen visar hon "provlappar" som är ca 50 x 50 cm stora där hon har experimenterat med tekniker och färger. En del av teknikerna har hon sedan förverkligat i koftor mm. Förutom att provlapparna i sig är konstverk så var det för Kicki och mig ett närgånget teknikstudium och en enorm inspiration! Vi har ynkat oss ganska rejält över brist på idéer det senaste året, men NU är vi fulla av planer!
Efter stickutställningen gick vi ut en vända på stan. Vi hittade den nya Filippa K-muggen (vi samlar. Eftersom de säljs två och två så köper vi dem alltid tillsammans och delar på kitet. Den senaste heter Dots.) och jag hittade en kjol på HM (som jag dock inte hittar på webben). Sen åkte vi vidare till Mariefred! För i Mariefred finns en garnbutik som vi längtat till länge, länge! Vi parkerade och hittade garnaffären och gick in och fick nästan attack direkt - så vi var tvungna att gå och fika och sänka blodtrycket, men höja blodsockerhalten. En timme tillbringade vi sedan bland garnerna och då kan man ju tycka att resultatet blev lite magert, men jag är lycklig!

Inga kommentarer: