tisdag, september 18, 2007

Konferensgarderob

Jag har varit på bibliotekskonferens. När jag kom hem tänkte jag på hur mycket tid jag lagt ner på att packa för att få med alla detaljer till alla byten (3 dagar och 2 middagar) och så få ihop det så att det ryms i lilla ryggsäcken. Man får göra vissa kompromisser vad gäller skor, till exempel. Och jag tänkte att det nog är från skorna man får utgå och sen planera konferensgarderoben utifrån dem. Ska det vara mycket flackande ute i det fria, så blir det skorna/stövlarna i kombination med kappan/jackan. För min del blev det (denna gång) ett par vita skor och vita byxor som blev basen (och vit kappa). Sen en klänning och svarta lackskor till ena middagen. Ja, när jag väl är hemma funderar jag på hur mycket man kan skriva om hur man bygger upp små garderober för specifika syften och som ett brev på posten bloggar Anna om ett stilseminarium på en bibliotekskonferens i Nya Zeeland. Själv har jag föreslagit Svensk Biblioteksförening min idé om designersamarbete, men de är försiktigt avvaktande. Kanske kan de börja med att erbjuda ett stilseminarium på Biblioteksdagarna i Luleå 2008? Bibliotekarierna i Nya Zeeland var provocerade och jag tror nog att det kan väcka viss reaktion även i Sverige, men många, många skulle nog tycka att det vore roligt också!
(Själv ska jag prata på Mässan nästa fredag under rubriken Administrera utlån eller diskutera läsupplevelser? Fast länge funderade jag på att ha rubriken "Så klär sig en bibliotekschef " istället. Oklart vilken rubrik som drar mest intresse.)

Inga kommentarer: