tisdag, juni 05, 2007

Turkos

Turkos är en av mina absoluta favoritfärger. Mitt rum har turkosa väggar med lila lister, men att kombinera de färgerna på kläder kan möjligen kännas lite för mycket vissa dagar. I vintras blev jag väldigt förtjust i kombinationen turkos och grått och tänkte kombinera det idag, men ljusgrått, som den tilltänkta kjolen, blev verkligen blaskigt ihop med turkos. Det fick bli den här op-inspirerade kjolen från Vero Moda istället. Tröja från Gudrun Sjödén, skor från Björn Borg, skärp från Lindex och så leggings från Ellos. Jag har letat efter turkosa strumpbyxor utan framgång. Tveksamt hur snyggt det är med leggings egentligen, men ibland får man bita ihop! Halsband, present från P. Och så den turkosa manchesterkavajen från Vero Moda, vilket var tur, för på mitt arbetsrum var det kallt idag, konstigt nog.

Inga kommentarer: