måndag, april 02, 2007

Tji fick jag!

Min lilla triumf över att jag, för en gångs skull, låg i framkant vad gäller biljettplanering, fick jag äta upp med råge idag. Det stämde naturligtvis inte alls att man kunde åka med 2 gamla förköpskuponger till Stockholm. 4 skulle det vara! Eller 3 när jag frågade i t-banespärren! Eller 5 när jag frågade vid SL:s biljettförsäljning. Och alla hade rätt och sa att de andra hade fel! Hursomhelst har jag fått köpa tillbaka alla värdelösa förköpshäften jag så nöjt hamstrade i förra veckan. Och dessutom känna mig dum ett antal gånger.

Det finns ett undantag för när jag tycker att ett postmodernistiskt förhållningssätt är bra och det gäller vid tolkning av ett nytt taxe-system. Jag vill ha TYDLIGA besked. Inga kontextberoende tolkningar.

Inga kommentarer: